Principals Escoles grafològiques

ESCOLA SUÏSSA O SIMBÒLICA:

El seu principal representant és el psicòleg i grafòleg Max Pulver.

Va ressenyar la importància de la representació del comportament de la persona en un text escrit. Els text d’un escrit simbolitza el “jo social” i la firma simbolitza el “jo íntim”. Desenvolupa el simbolisme de l’espai i temps aplicat a l’escriptura denominats: camps gràfics o vectors gràfics.

  • Camps gràfic: És l’espai físic sobre el qual es pot escriure
  • Vectors gràfics: Són cada una de les parts iguals, resultant de la divisió del camp gràfic amb dues línies imaginàries.
    • El punt central representa l’emotivitat
    • La zona superior simbolitza l’espiritual, la creativitat, el suprem…
    • La zona inferior indiquen els impulsos instintius i materialistes
    • La zona de l’esquerra personalitza els conceptes del passat, la mare, la família, les normes i costums
    • La zona dreta figura el futur, la part social, els projectes i les iniciatives

SIMBOLOGIA DE L’ESPAI:

ESCOLA FRANCESA O MÍMICA

Tan Juan Hipólito Michon com Jules Crepieux-Jamin van desenvolupar l’Escola dels Signes aïllats, que pretenia relacionar elements específics de l’escriptura amb trets de la personalitat.

Crepieux-Jamin va ser l’iniciador del moviment científic de la Grafologia. Segons Jamin, l’escriptura es divideix en 7 especies i aquestes especies es subdivideixen alhora en 181 maneres o gèneres gràfics. Els grans grups de trets son: MIDA, FORMA  PRESSIÓ, DIRECCIÓ, VELOCITAT, CONTINUITAT I ORDRE.

Julian de Ajuariaguerra, va ser l’impulsor dels avanços en la Grafometria de les Escales aplicades a la Grafologia infanto -juvenil. És qui concreta i aferma científicament l’escala sobre la qual es basen un gran nombre d’investigadors en nens i adolescents.

ESCOLA CLÀSICA ITALIANA O INTUITIVA -CONTRASTADA

La seva màxima representació va ser el pare Giloramo Moretti, italià i frare franciscà.

Dotat d’una gran intuïció, arribava a captar aspectes profunds de la personalitat del escrivà, essent aquestes captacions espontànies, corroborades i contrastades posteriorment per donar-li un valor racional i científic.

Va desenvolupar un mètodes per facilitar la transmissió i l’assimilació.

Per Moretti, cada gest és l’expressió visible i controlable de la singularitat psicosomàtica de la persona. Considera l’escriptura el reflex de l’escrivà. Considera l’home com una unitat dinàmica i no pas estàtica.

Caracteritza el seu propi mètode grafològic amb la distinció dels signes en:

  • Substancials: allò genèric, allò heretat, el temperament
  • Modificants: factors externs, el caràcter
  • Accidentals: l’experiència de la vida que formen i alteren l’equilibri en la seva    integritat individual.

El signes i les seves combinacions li porten a enquadrar  cada grafisme en 3 aspectes fonamentals:

  • Pressió: són les variacions del to i el ritme
  • Gest gràfic: és la síntesi singular d’un moviment espontani únic de cada escrivà
  • Gest fugitiu: és la projecció de les més característiques i automàtiques actituds individuals

És mèrit del gran grafòleg italià a que la Grafologia arribés al verdader valor científic.

ESCOLA ALEMANYA O EMOCIONAL :

Té una visió gestàltica en la percepció global de grafisme. S’entén l’escriptura com una unitat.

L’escriptura és l’únic moviment que permet un traç durador, essent la seva varietat infinita.

  • Estudia l’inconscient personal.
  • Principi: Dubta la ment, dubta la mà.
  • Quan s’escriu transmetem les emocions a través de la mà

ESCOLA ARGENTINA O EMOCIONAL

El seu principal representant va ser Curt Honroth, nascut a Alemanya i que posteriorment es va instal·lar a Argentina.

ESCOLA PROFUNDA ESPANYOLA:

  • La lletra la componen elements conscients formadors i elements inconscients deformadors.
  • Els primer moviments són més conscients que els últims.
  • Es bastant menys el que escrivim conscientment que el que escrivim inconscientment

Destacats grafòlegs:

  • Professor Augusto Vels: Científic indiscutible i autor prestigiós de tots els països de parla castellana i Europa.
  • Matilde Ras: iniciadora del moviment grafològic no només a Espanya sinó també en Sudamèrica.
  • Sílvia Ras. Neboda de Matilde Ras i continuadora de la seva obra.
  • Mauricio Xandró
  • J. Tutusaus
  • Francisco Viñals: (AGC- Agrupación Grafoanalistas Consultivos)
  • M. Luz Puente: (AGC- Agrupación Grafoanalistas Consultivos)
  • Juan Luis Allende del Campo: (Asociación Grafológica de España)

FacebookLinkedInShare

Els comentaris estan tancats.